miercuri, 9 mai 2007

biserica vs viata

Aici vreau sa afirm ca e pur si simplu o parere, si sper sa nu atac pe nimeni...
Deci dupa cum spune si titlul voi incerca sa explic cum vad eu rostul bisericii.
De ceva vreme, dupa ce am fost pe la mai multe slujbe, si la catolici, si la protestanti, si prin biserica ortodoxa eu m-am hotarat sa ma las de a zice ca sunt o crestina desavarsita, si ca cred din tot sufletul in Dumnezeu (scuzati cacofonia). Sincer acum; cum pot sa spun ca sunt credincioasa, daca ma duc de 2 ori pe an la biserica intre timp mai beau, mai ascult muzica care pe bune nu are de-a face nimic cu biserica; si era sa uit cel mai important, minciuna, si partea cu injurat-ul, care serios vorbind, ca vrem ca nu vrem tot ne mai scapa. Vreau sa subliniez ca nu am nimic in potriva cu cei care cred, deoarece fiecare e liber sa faca ce vrea, dar eu am decis ca nu ma pot duce sa ma spovedesc si sa imi cer iertare saptamanal pentru ca am repetat aceleas pacate. Adica de cate ori in viata ne iarta??? De fapt de cate ori ne cerem cu adevarat iertare ca am pacatuit. Am citit si Biblia pentru multa vreme. Dupa un timp stiam aproape tot ce era important, sa nu mai spun ca ceea ce e scris in Biblie este doar jumate din ceea ce se predica la liturghii. Mai imi pun problema cat e traditie, si cat e cu adevarat "cuvantul lui Dumnezeu"! De exemplu in nici un loc in Biblie nu iti spune sa te rogi la sfinti, nu iti spune nici sa ti post.Si icoanele...
Da postul, este o chestie la fel de interesanta ca si facutul crucii cand treci pe langa o biserica! Ti post in ce priveste hrana, dar cel spiritual unde ramane??? In loc sa te concentrezi la curatirea sufletului, in timp ce nu mananci carne, iti continui linistit "viata de noapte", si poate te mai gandesti si la sex, ca doar viciile pot continua, ca daca trupul e vindecat, si ai tinut post, nu poate sa ti se reproseze nimic. Sincer, cred ca il ti de geaba in cazul asta.
Tot la fel e si faza cu crucea facuta inaintea bisericii. Pur si simplu nu inteleg persoanele pe care le vad zi de zi in autobuz sau pe strada citind ceva, sau vorbind cu cineva, ori de fata ori la telefon, iar cand trec pe langa o biserica isi fac cruce fara a se intrerupe din ce faceau(si slava domnului ca sunt multe). Pentru ce dracu va faceti cruce??? De ochii lumii probabil, ca cel de sus cu siguranta nu vede acelas lucru, adica si eu pot sa fac semne, oricand, ca le si cred sau ca au si valoare...
Deci hai sa admitem ca viata pe care o ducem nu e chiar ceea ce ne invata religia. Religia o fi ceva foarte strict, dar in general nu accepta cale de mijloc. Ori crezi si te comporti ca atare, ori nu mai zi ca esti credincios, doar fiindca ai fost botezat de cineva, fara a fi macar in stare sa spui daca vrei sau nu sa apartii acelei credinte.
Singurul lucru care ar trebui facut in cazul in care ai renuntat la credinta, este sa nu uiti ideile de baza, si anume de a ajuta pe ceilalti, de a fi bun, si de a iubi, deoarece sunt si norme ale societatii. Si sa nu condamni alte religii decat dupa ce le-ai analizat in profunzime, deoarece dupa ce am facut un an de istorie a religiilor am ajuns la concluzia ca toate au fost create mai mult sau mai putin pentru a avea frica de a face vreun rau, si toate au la baza aceeas invatatura. Restul gen cruciade sau terorism, aparent legate de religie au acest motiv doar pentru a justifica, a se disculpa, fara a avea vre-o legatura cu una din cartile sacre.

Atat deocamdata...

4 comentarii:

Thorex spunea...

In acest comentariu tu analizezi doar anumite parti componente ale unei religii, anume cele "stricte". Dak tu vrei sa crezi, gasesti o cale de mijloc...A crede in Dumnezeu nu are absolut nici o legatura cu a te duce la slujbe, a tine post, ci cu a crede pur si simplu k exista o forta superioara tie care vegheaza.
Dak stam sa observam comportamentul oamenilor nu am cum sa nu-ti dau dreptate, fiindca notiunea de credinta s-a denaturat de-a lungul anilor. Asta insa nu impiedica pe nimeni sa creada.... dak eu vreau sa-mi cruce cand trec prin fata unei biserici, prin acest semn eu imi arat respectul fata de lacasul sfant si in acelasi timp recunosc cat de neinsemnat sunt eu in fata Lui. In legatura cu postul: eu de exemplu nu tin post...probabil din comoditate, si desi constient ca o purificare spirituala si fizica nu ar fi daunatoare, nu ma pot convinge sa ma abtin de tigari, alcool etc. Dar asta nu tine de credinta mea!!!!precum nu tine nici faptul k ma duc sau nu la spovedanie. Asta tine de normele religioase, iar dak cineva simte nevoie sa se destainuie de ce oare nu s-ar duce la un preot??de ce as alege in locul lui un pshiholog de exemplu??fiindca cel din urma e mai calificat??AIUREA. ala vrea doar banii nostrii si in doare fix undeva dak noi am rezolvat problema pe care o aveam.
Ca sa ajung la o concluzie mai spun doar ca mi se pare trist k ti-ai pierdut credinta, dar la urma urmei tot ce conteaza e sa fi impacat cu tine insati. Iar eu sunt impacat cu mine ca ortodox.
(pare rau k a iesit asa lung commentu:P)

Simona spunea...

Da, sunt de acord cu a crede dar, tocmai pe partea stricta am pus accentul, si parerea celor din biserica despre cei care cred si nu se comporta conform regulilor interne (normele acelui grup)!!! Si mai ales pe cei kre fac asta de ochii lumii, pt a lasa o imagine, nu k asa simt k este bine. ;)

Anonim spunea...

ai dreptate oana, in ceea ce priveste societatea noastra...dar vezi tu, nu peste tot este privita religia cu aceeasi ochi

uite de ex musulmanii...ei cred cu tarie in Alahul lor si in Mahomed and stuff...si nu ar indrazni nici morti sa faca misto de Dumnezeul lor

de ce am dat ex asta...pt k eu consider k la baza acestui comportament pe care l-ai descris sta libertatea f mare alocata indivizilor...putem alege...si de ce sa nu alegem calea comoda? doar e in conformitate cu instinctul nostru de conservare :)

uite-te la sectele religioase...pe acei credinciosi nu o sa-i convinga nimeni si nimic de cat de relativa e religia lor..si sincer cred k daca biserica ar fi mai stricta, s-ar schimba multe...si dak ar incepe sa se schimbe si membrii bisericii (ma refer la preoti care se imbata sau fac diferite orgii cu calugaritele cand nu sunt vazuti de nimeni) probabil k ar incepe sa se schimbe si imaginea bisericii

in ziua de azi s-a denaturat totul pur si simplu...tocmai de aceea, a crede in Dumnezeu nu trebuie sa coincida neaparat cu a crede in biserica...

Anonim spunea...

Daisa, nu cred k ai fost in turcia... Sa vezi c misto fac aia d Alah...